2018. feb 19.

Miért „bakancslistás terepfutasaim” lett a blog címe és milyen tartalmakat tervezek ?

írta: gyorgyigabor
Miért „bakancslistás terepfutasaim”  lett a blog címe és milyen tartalmakat tervezek ?

Azoktól, akik követték bringatúráimat, majd elmúlt pár évi futásaimat (és kaptam is tőlük visszajelzést), két-három csapásirányt, jellemzőt szoktak emlegetni túráimmal, kihívásaimmal kapcsolatban: gyönyörű helyekre jutok el (írok, fotózok és videózok is róluk), motiváló célokat tűzök ki és rendre sikerül is megvalósítom őket.

Mivel épp így tervezem a továbbiakban is, ezért is kötöttem ehhez a blog címét. Akik ismerik bringatúrázós „munkásságomat”, eredményeimet, tudják, mire számíthatnak.

2018. év elején kisorsoltak a legtöbb terepfutó bakancslistáján szereplő UTMB, Ultra Trail du Mont Blanc legendás, bő 100 mérföldes terepfutóverseny (170 km + 10000 m) rajtolói közé, úgy éreztem, még több embernek lehet érdekes az oda vezető – dokumentált - út, ám ha csak erről lenne szó, azért nem indítottam volna blogot. Fontos megjegyeznem: komoly terveim vannak utána is, az UTMB csak egy – nagyon várt cél - a bakancslistás versenyek sorában. Ezen túl egy blog valamelyest napló is lehet (bizonyos blogok kifejezetten azok), így sokkal inkább beleférnek egy felkészülés apróbb állomásai, mint ahogy honlapomon ezekről talán csak egy összefoglaló írást állítanék össze.

Eddigi terepfutásaim után a 2018. évi UTMB nekem is komoly mérföldkövet jelent, újabb nehézségi szintet: nekem is tanulságos lesz meglépni ezt a lépcsőt, amelyre való alapos felkészülésről természetesen be is fogok számolni.

2017_ultrapirineu_18b.jpg

A felkészülés lépésein, valamint további kihívásokon, későbbi bakancslistás túl egyéb érdekességekről is írok majd a terepfutás világából. Máris említem például, hogy szemezgetek majd egy-egy (nemrég vásárolt) nagyon motiváló, angol és német nyelvű terepfutókönyvből, amelyek mondhatni bakancslistás, avagy neves, motiváló, különböző földrészeken található terepfutóversenyekről szólnak. Okkal rendeltem meg ezeket a könyveket, rengeteg hasznos információ van bennük.

A két könyv:

  • Alexis and Frederic Berg: Grand Trail  = „Nagy Trail” – a könyv 13 legendás ultra terepfutóversenyt mutat be alaposan, 16 legendás terepfutót, emellett 13 különböző témáról ír a terepfutás kapcsán. Parádés könyv, az ultra-terepfutók Bibliájának is lehet nevezni !
  • Harald Bajohr: Faszination Ultratrail: die 30 spektakularsten Rennen der Welt – avagy: a világ 30 legláványosabb versenye ! A könyvben több későbbi tervezett terepfutóversenyemről is írnak.

 

Korábban bringás téren kutattam a világhálón rengeteget, megfelelő kihívásokat, vonzó emelkedőket keresve és osztottam meg információimat. A jövőben a terepfutás terén lesz így, máris elkezdtem az információgyűjtemény megosztását ezen a linken.

A következő bejegyzés, 2018. évre tervezett terepfutó céljaimról fog szólni.

UTMB plakát

Szólj hozzá

blog cél bakancslista terepfutás Ultra Trail du Mont Blanc