2019. sze 05.

GoPro videó: az UTMB versenyek közé tartozó CCC (101 km + 6100 m) női győztese, Ragna Debats mögött futottam, videóztam 5 percig

írta: gyorgyigabor
GoPro videó: az UTMB versenyek közé tartozó CCC (101 km + 6100 m) női győztese, Ragna Debats mögött futottam, videóztam 5 percig

Terepfutás Ragna Debats, a 2018-as világbajnok mögött Vallorcine felé

2019. augusztus végén 5 napot a Mont Blanc lábánál, Chamonix-nál töltöttem és az időjárásnak köszönhetően mindegyik nap volt lehetőségem pár órát terepen futni. 
Terveztem is, több alkalommal volt is lehetőségem a világ legjobb fuit is videózni verseny közben, mögöttük futva. 2. nap felmentem a kinézett filmezőhelyre (a CCC verseny utolsó előtti hegyére), hogy másnap pontosan tudjam, hol a legjobb filmezni az elit futókat, hol tudok velük tartani pár percig. Érdekes volt visszatérni oda, ahol az UTMB teljesítése során koki voltam, kevéssé fogtam fel a tájat: nem is emlékeztem, hogy leláthattam a svájci Rhone-völgyre. Ezúttal friss fejjel élveztem a tájat is. 
Másnap felvonózás után csodás, szuper szintúton, majd emelkedőn futottam a Le Tour gleccser közelébe, majd a Col de la Balme hágón át a filmezőhelyre. Időben értem oda, nagy élmény volt egyik kedvencem, Luis Alberto Hernando mögött futni pár percet; nem is tudtam tartani. Később érkezett a leggyorsabb nő is, őt már tudtam követni, de azért az ezt bemutató videót megnézve érdemes arra gondolni, hogy ő 76 km + szűk 5200 m szintemelkedés (mindezt kb. 9 óra 10 perc alatt) után futott így. 

Nagy élmény volt a világ legjobbjaival futni pár percet. 

A videóban látható, 1979-es születésű Ragna Debats eredményei itt megnézhetőek, néhány közülük: 
2018-ban világbajnok lett, 2019-ben megnyerte a Transvulcaniát, korábban Matterhorn Ultraks-ot is nyert már. 

A következő posztban talán Luis Alberto Hernando (3-szoros világbajnok) futását mutatom meg, amíg követni tudtam.

Szólj hozzá

videó világbajnok elite Alpok Mont Blanc GoPro UTMB CCC Ragna Debats Les Tseppes Vallorcine